familjen samlad

2009-08-04 @ 21:55:41

så var alla husets boende medlemmar hemma igen. fast bara för 18 timmar. imoron åker snubben på jobb igen och vi stannar här hemma med lillisen. sen kommer mamma också hit för att hjälpa till med lite barnvakt. och tänk vilka vänner jag har, som ställer upp för att hjälpa till med lillisen för att avresor och hitresor går lite i kors.. jätte kramar till er, ni vet vilka ni är, bara för att ni alltid finns där.

familjedagen har vi tillbringat med att fylla frysen och hänga upp ställning på väggen för att sovrums tv:n skulle få en plats.

imoron jobb igen med de söta gamla tanterna och farbröderna. allt rullar på som vanligt, förutaom att lillisen börjar bli trött på allt hit och dit och hon vill inte riktigt förstå att mamma måste jobba, men det är ju klart eftersom när pappa åker på jobb så är han ju alltid länge borta så hon tror väl att jag också ska vara det. får se hur det blir nästa vecka när hon ska åka iväg till fammo med bara pappa och jag blir igen ensam här hemma. hon är liksom inte van vid att vara så mycket borta från mamma. men efter det får hon väl nog av mig när vi ska se på varandra hela hösten.. =)

hade annars en diskussion med henne om babysen idag. hon menade att när hon har lekt klart med babyn så ska den åka till sin mamma. hon ville inte alls förstå att hon och babyn har samma mamma som nog har tid för båda två. hon tyckte i alla fall att babyn sen skulle åka hem till sig.. så söta dom små liven är..

nu lite quality time med min man och sen natta natta..

sov gott allihop..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback