växande mage

2009-08-12 @ 18:14:42



en liten bild åt blivande faddrar, moster, mommo, mofa och för er andra som är intresserade.


igår var vi på ultraljud som visade att allt var bra i magen. knallen mår bara bra i magen och växer som den ska, det finns tillräckligt med fostervatten och den har placerat sig med huvudet neråt, vilket kan betyda att jag får föda vanliga vägen..skönt om jag slipper snittnas.. Knallen vägde nu 1400 gram så den var lite större än vad den behöver vara men va kan den annars vara när det är en diabetes klimp.

så nu växer magen hela tiden. när Peter kom hem igår tyckte han att den hade vuxit under de senaste dagarna när han hade varit borta. men orsaken ligger väl inte bara i att knallen växer utan allt gott som jag trycker i mig gör väl också sitt. eller som barnmorskan igår sa åt mig "Du har ju nog lite godis här också" och tog tag på sidan av magen och syftade på det lilla lösa jag har där.. jätte roligt, ville klippa till henne en gång ordentligt.
 
nåja, så på kvällen firade vi Sophia med lite mera gott. Det blev marängkaka, kanelgifflar och kex.. mums..lite mera godis som dom kan påpeka om. HA!! jag tycker i alla fall inte att jag är en tjockis.. så det så!!



ha så bra där ute i de sista sommardagarna.

Kommentarer

Postat av: Mervi

ihana pikkuinen. niin selvä kuva :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback