dagarna bara går

2009-12-02 @ 20:33:17

ja så har det blivit onsdag kväll och jag borde verkligen packa. jag har inte änn hunnit lägga in bilder från resan till Finland och imoron åker jag och flickorna på resa igen. den här gången blir det Fellingsbro/Örebro för att hälsa på stora syster Sophia (syster för flickorna då). för mig blir det trevligt sällskap under helgen.

vi kom hem på måndagen från Finland och jag har hunnit med att baka och bygga ihop mumin pepparkakshus tillsammans med Ronja (under uppbyggandet var hon då inte med) och jag måste faktiskt säga att jag är nöjd med resultatet för det var första gången som jag byggde ett sånt här hus. okej inte lika symetriskt som det var ifjol på landet efter att "pepparkakshus arkitekten" Jörö hade byggt det men jag är nöjd,
   

jag har baka vanliga pepparkakor,


städa lite, varit på bvc med Lova och få veta att hon går upp för lite i vikt så nu är det gödning på gång här hemma, dessutom har lite jul fått flytta in i huset. men låååångt ifrån vad grannarna har åstadkommit. helt sjuk med lampor och grejer har dom på gården och huset.. hoho. skulle inte villa ha deras elräkning för den här perioden och dessutom har dom för vana att ha sin belysning och hänga kvar så där till påsk..



nåja, nu är det dags att packa igen. ska försöka hinna lägga in lite bilder från Finlands resan snart.

Ha det gott allihop!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback