fjärde advent..

2009-12-21 @ 11:12:36



..har passerat. ja, det var igår det och nu är det inte många dagar kvar till julafton.

helgen har varit tuff. en skrikande och orolig Lova som varken har sovit på dagen eller natten. och som har tillbringat sin helg i min famn mer eller mindre konstant. sen en duktig Ronja som har försökt så gott det går att vara snäll och lugn fast min tid inte alls har räckt till båda. har alltså varit trött, på dåligt humör och gråtig hela helgen. men senaste natt sov vi alla en lång skön natt..kändes alldeles härligt. dessutom var Sophia den hyggligaste av dom hyggligaste igår och tog med mina små prinsessor och gick ut till butiken så jag fick sova i två timmar. dessutom hade de köpt en julblomma åt mig. det behövdes verkligen igår.

men i lördags var vi ute i pulkabacken. det blev rattkälka och peffisåk. såååå roligt. och Ronja var överlycklig. dessutom var det hur fint väder som helst.kallt men fint.

    

lite sur blev hon när hon inte fick släppa ner sin kälke ner för backen, så hon stack iväg mot skogen,



men det gick om när storasyster Sophia lekte lejon med henne. =)



idag kommer Peter hem och det blir dags att börja förbereda för julen. =) men de blir nog en lättsam och icke stress jul i år. tänker bara ta det lugnt och ha det skönt.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback