kall vinter

2009-12-30 @ 22:01:49

dagen har varit kall. -14 grader, klarblå himmel och fortfarande en massa snö. så det var bara att klä sig riktigt varmt för att sen gå ut i backen med flickorna och Johanna. så det blev peffisåk och kälkåkning. roligt roligt.
efter att vi var iskalla så åkte vi till stan för att jag skulle till bibban och låna några böcker för kommande kurs och nu har jag faktiskt läst en halv bok plus en och en halv tidigare. jag känner mig så duktig.

nu är ju julen förbi och det nya året kommer med stormsteg. julen gick finfint. vi åt god mat, öppnade jätte fina paket. mina paket var fyllda med stövlar, tunikor, spikmatta och spikdyna, pläd, tallrikar, skålar, armband och dessutom var det så roligt att se Ronja öppna sina paket.
förutom allt detta så fyllde vi rummen med musik, skratt och prat. Peters barn var här under julen och på juldagen kom även den äldsta av dem. så under helgen var det fullt hus av Nordlundare.. kul..

 
julförberedelser dagen före jul. vi konstaterade att tomtedräkten var STOOOOOR, så vi bara måste pröva den tillsammans.=)


lite morgonjulklappar


MAAAAAAAAAT!!!!


Kalle Anka Time!!


Och så kom ju tomten förstås.. med ännu mera paket..


..som skulle prövas på lillasyster på juldagen. =)


och så var det en av favoriterna till efterrätt på juldagen.. mums..


det tar verkligen på att fira jul. detta konstaterades på jul annandag.. men oj va gott ändå.

så tack ni alla som var här under julen!!!! och tack alla tomtar som kom ihåg oss i år igen!!!!!

imoron är det nyårs afton och det blir en lugn kväll. vi har beställt exotisk festplanka och så ska vi stöpa nyårs lyckor. =) skönt med lugn och ro och tystnad, för sen kör det igång igen. Peter åker på jobb på lördag och så åker vi iväg till Finland på onsdag. fick tråkiga och ledsamma besked på julaftons morgon så det blir en begravning som jag ska gå på. =´(

nu är det igen dags för att ha Lova vid bröstet.. men om 12 dagar får vi ge gröt åt henne.. jippie!!! 

trevlig onsdags kväll på er alla!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback