ny dyr leksak

2009-12-07 @ 22:30:53


idag fick jag min nya leksak. eller egentligen fick jag den för en vecka senmen nu är den laddad på mig. min nya leksak är alltså en insulin pump. det här hoppas jag att betyder att jag ska trivas med den så det är no more needles.. inte i alla fall i dagligt bruk. i.o.f.s. har jag nu en nål i mig hela tiden men jag slipper sticka mig flera gånger till dagen. det är massor nytt att lära sig och igen måste det vara blodsockermätning mest hela tiden men det minskar bara jag har hittat de rätta doser som ska vara inprogrammerade. och dessutom gjorde jag min mamma så glad med den här leksaken. men gissa vad min leksak kostar?!?!?! JO, nästan 50 000 kronor. inte illa..

dessutom belv jag lite glad idag när en annan med diabetes sa att hon har lite svårt att få blodsockret i form efter att hon har ätit en godispåse. JEEEEEE!!! Det betyder att andra också äter godis för att det är gott och rent ut sagt skiter i att man inte egentligen ska äta. eller är det okej att äta. i alla fall så var det inte okej att äta för 23 år sedan. så nu ska jag gå och äta min choklad från kinder kalendern..haha..

Kommentarer

Postat av: Anonym

50 000 kr!!!! O jäklar du. Det var en dyr leksak minsann. Hur känns det att ha i den då? Just nu alltså? :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback