min tripp till helsingfors

2009-07-15 @ 20:13:58

Det var så roligt att få träffa dom i Helsingfors. Först åt vi lihis på salutorget och till efterrätt blev det en possu (alltså munkgris). Det var riktigt mums och man fick nog i sig det fett behov man behöver för en månad framåt tror jag, men så blir det ibland.
När vi satt där på torget kom en karl och en kvinna och stanna och titta länge på oss. efter en stund berätta karln om att de skulle göra ett inslag i en tidning om mode och temat var blommigt. Så klart så råka jag ha en blomaktig klänning på mig och de ville att jag skulle medverka. Jag försökte säga att jag nog inte har så mycket att säga om mode, men han börja ren att fråga frågor av mig. Varifrån jag hade köpt klänningen, sandalerna, solglasögonen. Vad de hade kostat och vad jag har för klädstil. Va f**!! Jag har hur många olika kläder som helst i mitt skåp. Inte vet jag vilken stil jag har. Nåja, pricken på i var ju att de tog en helkropps bild av mig där de tyckte att jag skulle posera.. MITT PÅ SALUTORGET I HELSINGFORS.. Hon som tog bilderna sa att jag skulle var helt avslappnad. Avslappnad jag när jag ska posera..Don´t think so.. Nåja, så på lördag är man i en finsk tidning och uttrycker sin ENORMA kännedom om mode.. Den ni!!!

Efter torget gick syrran och jag i lite butiker medan karlfolket satte sig på terass, ja de hade förståss mosters gullunge med sig. Efter det blev det pizza lunch förutom för syster som åt sallad. Efter det blev det mera terass med kaffe och chokladkaka för mig..mums..

Sen var det dags att bege sig till båten igen. Lite shoppning hann jag på. Köpte en ny börs för min var alldeles trasig. Hittade en väska som kosta 120 euro men min man behaga sig inte att köpa den åt mig..konstig människa han är..=) På båten blev det förstås godis handel.. Hittade en SÅÅÅ fin tunika också men den j****n kostade 80 euro, tyckte väl att det var lite att ta i.. Så det blev inget köp.. tyvärr..

Nu hemma igen och vänta på att resten av familjen skall samlas så småningom..  
Ha det bra och gonatti gonatti när det behagas att börja sova.


            

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback