packat och klart..nästan

2009-07-24 @ 22:23:27

igår fick jag ett så där passligt infall klockan sju på kvällen. jag kom på att jag ville byta sovrum, så det var bara att börja packa ihop grejer, övertala min man att vi nog skall göra det så att han kunde börja ta isär sängen, laga lite grönsaker och dipp så att vi hade lite flytt gott. Sen börja vi och resultatet blev att vi nu har sovrummet vägg i vägg med tösen på övre våningen och vårt gamla sovrum blev ett gäst/arbetsrum, vilket i sinom tid bli ett barnrum. Lite färg genom gardiner och någon fin byrå ska det ännu komma i sovrummet men annars kändes det riktigt bra och trivsamt.



dagen har gått till att vara på stan och köpa en ny kaffekokare, ett par farkkun och annat smått och gott som behövdes. sen hem för att försöka plocka klart efter gårdagens flytt och börja packa. vi åker imorgon till Ekenäs för att gubben skall giga där, och jag följer med för att träffa mina underbara systrar, systerdotter, mamma och pappa samt vänner och tösen är förstås ivrig att träffa gumor, moster, kusin, mommo och mofa.



nu börjar allt i alla fall bli klart och snart blir det nog läggdags.. är riktigt trött idag.. och dessutom har jag nån j***a förkylning på gång. kanske det blir nån slapp film i sängen. kanske lite Loranga, Masarin och Dartanjang, vilket för övrigt är världens roligaste barnprogram.. riktigt skrattfyllt och värt att se.

ha det bäst alla där ute och om inte förr så återkommer jag om cirka en vecka..
CIAO!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback