sicket väder..

2009-07-09 @ 12:15:54



Usch idag är det rikgit ruggit väder. Det stormar och öser ner.. Samtidigt som det är tråkigt så är det ganska skönt att bara kunna ligga inne och pösa.. För mig blir det nog godis, min ny inköpta bok (Män som hatar kvinnor, jo jag vet att jag borde ha läst den för länge sen men när mitt läsande är vanligtvis fyllt av endast studentlitteratur och då är Kalle det enda jag orkar läsa på sidan om, så nu har jag min chans), lite film och allmänt slapp. Stackars gubbsen som MÅSTE gå ut och åka och köpa strängar inför jobb. Han försöker förbrilt övertala mig att åka men NEJ. ABSOLUT NEJ!!
Hade för övrigt en väldigt skön morgon. Vaknade 10.30 av att min kära yster ringde (hon har tråkigt på jobb och är i stort behov av mitt sällskap, vilket jag förstår, haha). Så jag har kommit på att det finns åtminstone en bra fördel att sakna sin dotter och det är att man får sovmorgon alla mornar om man så vill. Betyder ju dock att man inte har ett jobb man måste gå till. Men i alla fall så hade jag nästan glömt hur skönt det är att få sova på morgonen..
Igår var det jätte god middag och musik efter det. Jag åt kycklingfilé med rödvin- och apelsinsås och till efterrätt blev det kladdkaka med varm jorgubbskompott och grädde.. mums.. Gubbsen åt också jätte gott nämligen kalvytterfilé med nån slags whisky sås och aftereight cheesecake till efterrätt.. väldigt mums det också. sen lyssnade vi på Nanne som sjöng hela 35 minuter.. Men hon hann med alla klassiker, så som Avundsjuk, Kom och håll mig, Sånt é livet, Den vilda, Det vackraste( som för övrigt hon har skrivit men inte sjungit) osv.. Roligt med lite annat emellanåt så här i vardagen. Dessutom dök också Babsan upp och "hon" är ju lite rolig att lyssna på..
                                                            



Nej nu ska jag börja läsa lite.. Ha det bra alla där ute..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback