traditionella könsroller

2009-07-22 @ 21:00:00

i morse var det tidig väckning.. usch.. skulle iväg till mvc för en helt vanlig koll. allt var bra, men tydligen har jag en jätte baby i magen. har ninte gått upp många kilon, men min mage var STOOOOOR. så får se vad det blir för jätte som kommer ut så småningom. annars var allt bra. mera frisk kan man väl inte bli, bra blodvärden, bra blodtryck och knallen hade fina hjärtljud. gubben och stumpan var också med så stumpan fick höra på sina hjärtljud hon med. och berätta åt barnmorskan att hon har också en baby i magen, som kommer ut så där alla dagar.

när vi kom hem igen vilade vi alla en stund och jag vaknade av att min telefon ringde.. försäkringskassan..DE SKA BETALA PENGAR ÅT MIG!! blev hur glad som helst. nu var det fixat och det var så skönt.

efter det åkte vi till järnvägsmuséet och fördrev lite tid genom att klättra upp och ner i olika tåg och lok, lekte lite med tågbanor osv.

när vi kom hem körde vi igång med riktiga traditionella könsmönster från nångång för länge sen. gubben fixade på bilen och jag bakade semlor (alltså bröd för er svenskar), diskade och lagade mat. när allt var klart tog gubben en öl och jag började hänga tvätt. Sen var det dags för kvällis och i.o.f.s. så bröts rollerna när gubben gick upp och lade lillisen i säng för att sova. Men jag konstaterade nog att vilken tur att man lever nu och slipper göra allt det där alla dagar, för jag skulle inte fixa det..nej usch och blä för traditionella könsroller, åtminstone till en del. sen att jag skulle göra något åt bilen skulle vara mera katastrof än nytta och dyrt skulle det bli.

nu lite slapp och slö i soffan och sen hopp i säng.
sov gott allihop och dröm sött.. gonatti gonatti..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback