ljus så här i mörkret

2009-11-10 @ 17:08:31


blir varje dag lika förvånad över hur snabbt det blir mörkt ute. jag blir nog aldrig van vid det. tur så bor vi inte mer norrut än vad vi gör.. kanske det nångång blir av att flytta ännu mer söderut.

att det blir mörkare bara tidigare betyder ju också att julen närmar sig. i år har jag faktiskt kommit så långt att det finns en del julkappar klara och har klart för flera vad de ska få. skönt. vi ska fira julen hemma i år tillsammans med barn och ungdomar. 3/4 av Peters stora barn har meddelat att de kommer hit. Den sista fjärdedelen ska jobba så hon kan inte komma men skulle försöka komma nångång under mellandagarna. =)  

men i alla fall så finns det att göra här hemma. om en dryg vecka åker vi iväg till Finland (Helsingfors, Ekenäs och Vasa) och före det borde en hel del av julförberedelser vara färdiga eftersom snabbt efter det kommer dopet och då skall ALLA julklappar vara färdiga så vi kan ge dem vidare till respektive mottagare. men jag tycker att det är roligt att fixa och greja med allt så det gör det lite ljusare så här i mörkret.

idag har vi tagit foton till julkort och funderat över lite mera "klappar" så det tar sig och blir nog färdigt i år också. imoron ska jag och inhandla allt till paketkalendern så den också är färdig. =)

KUL PÅ JUL!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback