road trip??????

2009-11-23 @ 22:03:17

usch vad frusne jag är. kanske det beror på att jag är så långt norrut.. jag har nämligen anlänt till Vasa till yngre stora syster.
efter ett par trevliga dagar med pappa och på Arne Alligator konsert med kusinparet så åkte vi till mamma för att tillbringa helgen där. det var god mat, bl.a. lever och ris.. mums.. hemlagad pizza i deras stenugn, mammas köttfärs limpa. oj va gott det har varit. sen var det ju ett MÅSTE att gå i stora Ekenäs city på lördagen, men det var ganska dött. konstigt eftersom det ösregnade.. haha.. bastu var det alla dagar och på lördagen var vi alla flickor i bastun. Ronja lekte, Lova somnade och jag tyckte att det var riktigt skönt.
på söndag blev det fullt hus. syrror x2, Noppa, Linn och mommo och mofa. roligt att träffa alla. kom dessutom på att jag såg mommo och mofa senast förra julen så det var på tiden. allt som förut med dem och jag måste bara säga att jag verkligen lyfter på hatten för mofas jobb med mommo.. helt otroligt humör och ork och ingen bitterhet alls.. OTROLIGT!!

idag packades bilen för att åka till Vasa. men först så startade ju inte bil F*N. men sån tur att mamma karl är duktig på sånt så han fixade nya tändstift i bilen och den brumma på som smort igen. LOVELY!! måste kommentera att jag har två väldigt duktiga döttrar på att åka bil. den yngre sov hela resan och den äldre sov bara en halv timme av en resa på fem timmar och inget gråt och gnäll. jag bara älskar dem. och så har jag en jätte duktig stora syster som håller sig vaken hela vägen och håller mig sällskap. ja i bilen blev det nostlagi med musik som neon2 och dingo.. härligt härligt.

nu är vi i alla fall framme här och stannar till fredag. jipppppiiiieee. me like!

det blir bilder när jag kommer hem igen.

nu, hasta la pasta, viva la baaaaam..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback