ännu ett besök är förbi

2009-10-19 @ 21:49:05

så var ännu ett besök förbi och hösten har hälsat på på allvar.


då jag skrev sist hade svärmor just åkt hem. dessutom hade Sophia varit här ett par dagar, riktigt roligt när dom vill komma och hälsa på och träffa småsystrar och deras pappa förstås. dagarna fylldes mest av vanliga sysslor. ingenting speciellt. sophia var sugen på att gå och titta på fame och frågade om jag skulle gå med henne på den men det är lite svärt när man inte riktigt vet när Lova skall ha mat och så. Men vi tar det en annan gång Sophia.. promise..


 

när svärmor hade åkt på torsdag så var det bara att ladda upp igen för att ta emot störstaste syster och hennes lilla tös på fredag. För Ronja gällde det också att ladda batterier. Hon har lite svårt när alla bara kommer och åker igen så hon frågade mig på onsdag med gråten i halsen att varför alla bara åker iväg. så efter lite diskussion med min pyssliga syster så gjorde jag en kalendet åt Ronja med bilder där hon kan se vem som kommer när och när de åker. Jag hoppas det skulle hjälpa lite i alla fall. Dessutom blev det lite syskon kärlek under väntans tider.

  

Största syster med tös  stannade till idag. Ja, vad ska jag säga.. full rulle med en tre åring, en ettåring, som för övrigt ALDRIG sitter stilla, och en liten en som äter och sover. Men vi hade det jätte bra och skönt. Det blev lite shopping på stan, godis ätande, mera gott ätande, och ännu mera gott ätande, idol, wii-bowling, körslaget, inomhuslek och parkbesök i kylan. Ett veckoslut i lugnets tecken. Det var i alla fall jätte roligt att få ha dem här för det är allt för sällan som jag träffar systerdottern.. men syrran svarade på det att ingen annan heller träffar dem så ofta.


   

Ronja skulle gå på sitt första barnkalas igår, men när vi kom dit så fick jag veta att det hade blivit inställt p.g.a. sjukt barn, vilket jag nog hade fått som meddelande till telefon, men som jag hade missat, typiskt lilla jag!!!!! men det var inte själva födelsedagsbarnet som var sjuk så Ronja fick ändå stanna där och leka och äta kaka för hon hade ju klätt upp sig och köpt present och sånt färdigt.
men efter denna incident så funderade jag över att var gör jag med en telefon egentligen??? Jag hör den inte när den ringer, jag läser (tydligen) inte mina meddelande och dessutom skriver jag inte heller meddelanden så värst mycket, det kan ni fråga Peter om, ifall ni inte tror på mig. =)



nå, men nu är det dags igen att ladda batterierna för på torsdag kommer andra syrran.. och då blir det igen full fart framåt.. men oj oj oj vad roligt!!

tiden bara rusar förbi och jag hinner inte alls med. skulle behöva en liten time out. skulle behöva ha vård av förhållande också, det liksom bara åker åt sidan. det finns ju vård av barn dagar, kanske man skulle införa vård av förhållande dagar också. månne försäkringskassan skulle betala bidrag..?? hmmmm..

nu ska jag sluta svamla och övertala min man att vi ska gå och lägga oss..

CIAO!!

Kommentarer

Postat av: störstaste

Vad menar du att vår tös ALDRIG e stilla ;-) Tusen tack för att vi fick vara hos er!! Sköt om er och krama alla från mig

Postat av: systeryster

Vilket fint schema du har gjort åt Ronja!Snart ses vi!Ha en bra dag!kram

Postat av: soffi

Ååh va fin ronja var när hon hon gick på.. "kalas"! Va stor hon är! btw, är det en bild på mig där på besöks schemat? och isf VAD FASIKEN är det för bild? :p hahah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback