hej å hå

2009-10-01 @ 22:03:21

så lider veckan mot sitt slut igen. egentligen har det väl inte hänt så mycket nytt och intressant, men lite uppdatering skadar väl aldrig. allt här hemma kretsar kring barn och barn här hemma. lite mindre och lite större.. den mindre har fått bort sin sond och har börjat äta själv ordentligt nu.. så nu är mina sov nätter slut.. buhuuuuu.. men det är det värt!! den större av töserna är det kamp med så gott som alla dagar. hur kan en treåring bara få en att känna sig så dålig?? fattar inte. antingen får man dåligt samvete eller så blir man bara ledsen över hur allt man någonsin har byggt upp, angående regler, gränser och beteende, mitt i allt bara har rasat ihop. men det är klart hon är tre och måste få reagera på något sätt. och god är hon, min älskling.

vi har haft lite folk på besök under veckan, så det har blivit kaffe och mat i goda vänners sällskap. riktigt roligt det också. och mindre tätt med besök blir det ju inte under den närmsta månaden.. ruliansen börjar imoron och tar slut i november. men bara roligt det också. så idag har jag bakat semlor och bullar så det ska finnas i frysen för alla besök.

min största älskling hade 7 veckors semester och idag konstaterade vi att det inte ens är fyra fulla veckor kvar. sen blir jag lämnad själv igen.. och ska försöka få ett system på allt. vilken tur att mamma kommer då och hälsar på och hjälper till lite så det blir en mjuk start för min del. =)

idag har jag varit på promenad och nu ska jag börja röra på mig igen ordentligt och regelbundet så kanske detta självkommande babyfläsket så småningom försvinner. det betyder ju då också förståss att jag inte borde trycka i mig en massa godsaker, men det är ju såååååå gott. mums..

nej, nu ska jag sätta mig i soffhörnet med min man och njuta av hans sällskap en stund före det blir läggdags.

ha en skön kväll och sov så gott.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback