barnaspring

2010-04-20 @ 21:00:40

nu kan jag faktiskt säga att våren på riktigt har anlänt. när jag hade hämtat hem Ronja från G så var direkt ut på gården med henne och blåsa såpbubblor med sin såpbubblemaskin och efter det stack hon med de andra barnen till parken. jag bara konstaterade att nu börjar detta spring igen. det är på två sätt. det är jätte roligt att hon har kompisar att leka med här nära, men samtidigt så är hon yngst vilket betyder att vad dom andra än säger så kan hon gå med på det. som t.ex. att springa iväg nån annastans, och det vill jag inte. men sen igen så tror jag kanske inte att hon vågar sticka iväg, för hon är ju trots allt en liten fegis, tösen min. men morgondagen fixade jag i alla fall med att erbjuda att hon kan ta hem någon kompis efter "dagis". så nu blir det så. roligt det också. så imoron blir det full rulle från morgon till kväll, men det är ju så det ska vara. jag får väl vara glad så länge jag vet var jag har Lova i alla fall. =) men fort går det och så springer hon också omkring. =)

nu sover de små liven. den större i vår säng (ja, hon fick det efter en lång övertalan från hennes sida) och den mindre i i sin säng breve vår säng. ska njuta av de sista nätterna hon sover där för i helgen blir det flytt till eget rum.
 

nu i duschen och sen upp i soffan en stund.

Kommentarer

Postat av: Mòi

Tuttenuttan va dom e söta töserna :)

Sov gott gumman min!

Postat av: systeryster

Antar att Ronja har haft ganska bra argument då för att få sova med dig! Hon e ganska duktig på att övertala...utan att ma märker det så har man gått med på det hon vill, d e ju bra för henne! Hoppas ni har sovit gott!Ha en bra dag vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback