denna j***a snö

2010-01-28 @ 17:45:00


så har det börja snöa igen då.. allt börja igår och fortsatte inatt (en del av natten i alla fall) och så har det fortsatt under dagen.. NU RÄCKER DET!!! lämnade i alla fall Ronja hos G på morgonen och sen skulle jag köra svärmor till tåget, som gick vid 11. men nu var det ju så att Gavlegårdarna hade varit duktiga och plogat mellan husen, men inte på parkeringen. jag hade varit duktig och kört in bilen igår i garaget och då fick jag domen att jag inte skulle åka iväg med bilen idag, tydligen.. så efter att jag hade skottat snö, försökt köra ut bilen på alla olika sätt, grävt snö under bilen så var det bara att konstatera att vi inte kommer iväg. vilken tur att man då har snälla grannar som jag frågade om han kunde köra svärmor till tåget och det gjorde han.. Tusen tack till honom.

så var det bara att fortsätta gräva så jag åtminstone fick in bilen i garaget tillbaka. sen var den på plats efter mycket svett och svordomar.

sen skulle vi åka på babysim med Lova och då hade jag faktiskt trott att de skulle ha varit här och ploga eftersom jag och många andra hade ringt till avlegårdarna och klagat, men NEJ!! jag gjorde ett försök att backa ut bilen men det gick inte så det var bara att vänta på plogbilen som fanns på parkeringen som är mittemot vår. den chauffören var förstås noggrann och åkte av och an hur länge som helst så jag konstaterade att jag hinner aldirg iväg på babysim. då blev jag arg så jag plockade fram den finska sisun och en hel del jävlaranamma och hämtade snö skottaren och började själv skotta parkeringen så att jag skulle komma ut.. och efter lite mera svett så var jag ute.. nu var det bara att åka iväg på babysim och härligt var väl det.

sen en sväng till Siba och köpa en ny stavmixer och så hämta Ronja och sen till butiken. tyckte jag var jätte värd lite Ben&Jerry´s så det blev det till efterrätt.

typiskt att Peter ska vara borta när den här snön kommer, men den stackaren har ju gungat i 9 meters vågor inatt, så inte har han haft det någå bättre.

Hoppas i alla fall några av er har haft en lugnare dag!! =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

mmmm.. ben&jerry's. vilken smak? :p



(btw så ja, det var du värd. :p)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback