onödiga kommentarer

2010-01-14 @ 16:19:53

tänk va jobbiga och onödiga människor det finns. jag börjar faktiskt bli ledsen, inte ens arg, utan ledsen på människor som hela tiden ska kommentera att Lova är så liten. jo hon är liten och det vet jag, men man kan väl välja hur man säger det. inte går jag heller och säger åt folk att "Oj vilket stor unge du har". droppen för mig var alltså idag på babysimmet när mammor kom med sina "jätte babyn" (jämfört med Lova) och kommentera att "så där har nu aldrig våra ungar varit, inte har dom väl?" och "hon kan nu inte vara gammal" på ett väldigt nedlåtande sätt. Jag går väl inte på babysim om mitt barn skulle vara yngre än vad man får vara eller väga mindre än det som man ska väga.. blir så ledsen.. jag undrar hur dessa mammor skulle reagera om jag på riktigt skulle säga åt dem att "va gör ni här? ert barn är ju så stor, hon/han ska väl inte gå på babysim" eller nånting liknande.

sen finns det ju förstås de andra människorna som säger sånt som bara gör en stolt och glad och lycklig, så jag drar faktiskt inte alla över en kam. tycker bara att det är konstigt att MAMMOR säger så, vet de inte och känner de inte att deras barn är det viktigaste och finaste som finns och att man inte vill höra konstigheter om sitt eget barn.

nå, men vi hade i alla fall bra på babysimmet. vi var inte i hela halv timmen, men jag tror att det kommer att bli jätte bra..

  

nu är vi alla så där trötta som man är när man har simmat och imoron är det Ronjas tur att få åka och simma. =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

sicken liten glading på första bilden då! ^^ pluttis! men förutom onödiga kommentarer av högst antagligen riktigt onödiga människor.. var det bra på babysimmet? :) kram kram

Postat av: Anonym

det tycker jag också.. nu hoppas vi bara på att the magic 8 ball har rätt också. :p

har frågat för din skull också. står på bloggen. :p



ååh, va skönt att bada i 34 grader då! åå nu vill jag också bada.. kanske borde jag börja simskola jag också! XD speciellt med tanke på hur dålig jag är på att simma. haha. :p ha en braig kväll. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback