stegräknar tävling

2010-01-15 @ 15:22:33




har ju kommit hem från en promenad med inte mindre än 9479 steg. jätte skönt att vara ute bara man kommer ut. så nu har jag världens bra idé ( i alla fall tycker jag det). att ha en tävling, ungefär under en månads tid. att alla som vill vara med lägger undan en viss summa pengar, en bra sån, ingenting överdrivet men så att det lockar en. så köper man ett presentkort till någon butik som alla som är med är intresserade av och så i slutet av månaden räknar var och en ihop sina steg (eller kilometrar om man inte har en stegräknare, för det är ju lätt att räkna ut kilometrarna om man har stegmängden). den som har flest steg eller kilometrar vinner present kortet.

alla vill ju röra på sig. så, vem är med?? vem som helst av mina läsare, eller någon bekant till mina läsare? hör av er så kör vi igång.

nu ska jag i duschen!! skööönt..

p.s. okej en sak till för tävlingen, så vill jag inte ha med några elit idrottare som tillbringar hela sitt liv till att promenera eller springa.. utan vi vanliga dödbara.. =) d.s.

Kommentarer

Postat av: systeryster

Vilken bra idé! JAg kan tyvärr inte delta för jag går int ut o gå o har ingen stegmätare!Ha en bra helg gullegumman!KRAM

Postat av: catharina

men du, Maria, du har ju en pulsmätare och räknar inte den kilometrar??? du går ju på annan jumppa som du rör benen i och det räknas ju också som steg och kilometrar och så..=)

Postat av: denice

Oj, jag vill vara med. Men jag har inte heller någon stegmätare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback