RS

2010-03-26 @ 17:26:44

efter ett och halvt dygn på sjukhus med Lova är vi hemma igen. vid halv 11 igår gjorde vi ett besök på bvc där vi fick veta att Lova inte har gått mer än 350 gram på en och en halv månad, utöver detta så tyckte dom inte att hon lät så jätte bra. så efter en remiss till barnavdelningen på sjukhuset så var det bara att åka dit. efter en tids väntan så fick vi "diagnosen", nämligen RS-virus vilket kan vara jobbigt för små babysar. så det var bara att checka in på "hotell" Gävle sjukhus så att Lova fick börja inhalera. nu är vi som tur hemma igen tillsammans med en egen inhalator som skall användas varje tredje timme dygnet runt.
allt det här ställde till det så Peter fick komma hem idag istället för på söndag, bye bye money for two days.. Fick igår ringa kors och tvärs för att få någon som kunde ta Ronja över natten, men det löste sig snabbt ändå..

ett helt annat ämne, det är två katter som parar sig (fint sagt) utanför fönstret), jag undrar om båda tycker om det för det ser inte ut så. och det bara fortsätter...blääääää...

nåja tillbaka till mitt liv. efter ett samtal till trevliga vänner så var Ronja placerad och jag hade dåligt samvete, men vad kunde jag göra.

nu hoppas jag på en snabb återställning av Lova och att ingen annan här hemma tänker bli sjuk.. orkar inte.. det här betder då också att det inte blir någon påskresa till Finland, utan en lugn vecka bara hemma.

nu hoppas jag på en skön helg tillsammans med Peter, Ronja, Lova och Sophia. roligt att ha Sophia här, det är SÅÅÅÅÅÅ länge sen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

det är tre jätte långa månader sen sist! så jag förstår att du är glad för det! :D

fast å andra sidan är väl jag också glad att vara här! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback