quality day

2010-11-10 @ 20:48:39

idag har det varit quality day med Lova. vi började dagen att åka till sjukhuset för jag skulle till läkare. besöket slutade bara bra och jag är bara frisk och mår så bra med bara bra värden. roligt.

efter lunch blev det stadsbesök. vi åkte till stan för att Lova skulle få handskar. och rosa blev det. =) två olika sorter. det ena paret är hennes storlek men lite jobbiga att klä på och det andra paret är en storlek större men mycket mer praktiska. så nu kan Ginnie själv bestämma vilka hon vill använda med Lova och vi kan välja här hemma. =) bra va?!?!



när ja nu en gång var inne på hm så råkade jag hitta en rock på 50% så den blev min för 150 kronor.


och så var jag med om en lite oartig man i en butik. hans ord kanske inte var så jätte farligt men hans tonläge till gjorde det inte så  snällt. jag sökte efter en mössa åt Lova. en sån där rånarluva men en tjockare variant. ja, alltså alla finländare vet hudan det är för finländska barn använder sån och det finns såna mössor i alla butiker. nåja, i alla fall så när jag fråga efter en sån och hade berättat att det är svårt att hitta såna och att vi tidigare har köpt våra i finland så får jag till svar ett ironiskt skratt och en kommentar om att vi har nu inte riktigt samma mode här som ni har i där borta i finland. bara kommentaren va ju konstig tycker jag. nåja den butiken fick ju ändå inte mina pengar så. hahaha...

sen var vi och simma och det va så skönt och roligt. lova har lite missat det där med vattnet man simmar i för hon dricker det samtidigt som hon simmar..blääää...

på kvällen åt Lova youghurt själv..det gick..så där..hmm.



men tydligen blir man jätte glad av det


det blev i alla fall en riktig gos lova-mamma dag idag.


men nu har jag börjat sakna min Ronja på andra sidan plotten..men snart så ses vi ju.. och jag vet ju att hon har det bra hos pappa/mofa.

Kommentarer

Postat av: Mòi

Va härligt ni ser ut att ha haft =)

Miss You...

Postat av: Anonym

det låter som en rätt bra dag det. :)



Men va var det för ngt mongo? :p och vilken affär?

Men vet du inte att finskt mode e heeelt annorlunda än svenskt?! det e mer som.. ryskt mode. eller vänta.. de e de ju int alls! vilken gubbe... :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback