förlåt

2010-10-10 @ 23:38:56

Det vackraste ord som jag vet,
är ett ord som så sällan blir sagt.
Det väntar på stora och små,
det lilla ordet förlåt.


Hade en ordentlig durst med min 4-åring. två starka viljor och en med principer gjorde att vi inte var glada på varandra. men när kvällen kom och Lova hade somnat så kröp Ronja upp i min famn och sa: "Förlåt mamma för att tjafsade så med dig på dansen, jag lovar att inte göra det fler gånger." Hur glad jag blev kan jag inte förklara för det var såååå jätte glad. Jobbigt att gnata med henne om hur viktigt det är att säga förlåt och ibland kommer det ordet bara för att det hör till att man säger det. men idag fanns det en mening i det och en stor betydelse.



Kommentarer

Postat av: Systeryster

Vilken sötis och duktig tös! Och bra att det ordnade upp sig! Ha en bra dag vännen! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback