min tid mina barn

2011-04-18 @ 20:37:16





har tänkt jobba kortare dagar från hösten för jag vill ha mera tid med barnen här hemma. känns konstigt och fel att jag för bort mina barn långa dagar för att ta hand om andras barn. jo, jag tycker massor om mitt jobb, men jag tycker ännu mer om mina barn.

varför finns det då människor som ifrågasätter det här så mycket. en av kommentarerna som jag faktiskt tycker var helt konstig var att eftersom det har varit tal om att min särmor skulle flytta hit så tyckte en människa att då ordnar det ju sig med flickornas långa dagar hos dagmamman eftersom  svärmor kan ju ta hand om dom. den här gången var jag ändå snabb att svara att det är ju MINA barn som JAG vill vara med. jag har velat ha barn för att kunna vara med dem och få vara med och uppfostra dem. vi har dessutom en så bäst dagmamma så hon är som en mommo/fammo åt våra barn. men det är ju JAG som vill vara med dom. följande kommentar var att det blir ju svårt när man inte har ett så stort nätverk som kanhjälpa till.. men fortfarande är det faktiskt JAG som vill vara med mina barn. vad är det som är så svårt att förstå??

i alla fall ser det lovande ut för mig att få kortare dagar vilket känns jätte skönt. 2 timmar kortare dagar gör mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback