butiksresa

2012-06-11 @ 17:01:33



cyklade till butiken idag med flickorna och en resa som vanligtvis tar ca 20 minuter till e halv timme tog idag över en timme. träffade så många på vägen. först Ronjas kompisar som var ute och lekte på fritids och när 6-7 åringar träffas så tar det tydligen en hel evighet före man kommer iväg igen. låter det bekant för vissa?? för mig är det i alla fall vardag att jag inte kommer vidare om jag träffar någon jag känner. =) på vägen hem från butiken träffade vi igen samma flickor, var av den ena flickan berättade att hon skulle åka utomlands i sommar, nämligen till Limön och dit måste man faktiskt åka båt och sånt. för er som inte känner platsen så är Limön ca 30 minuter med en långsamt gående båt från Gävle ut i skärgården. =) vilken tur för hennes föräldrar att hon ser det som utomlands, blir billigare semestrar då. =)
när vi väl kom vidare så träffade vi nästa bekantingar som måste pratas med och när vi väl kom iväg därifrån så träffade vi ännu vår dagmamma som vi naturligtvis måste stanna och prata med.

så så kan man göra en kort butiksresa mycket längre. =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback