baka, baka, baka

2009-09-03 @ 20:50:42

idag har jag bakat bröd..mums.. frysen var tom på bröd så jag kände mig faktiskt manad att göra det idag. så när jag hade lämnat tösen hos dagmamma så ställde jag mig och började blanda vatten, jäst, mjöl och olja.. och vips hade jag ett berg med semlor (finländska semlor)..



Som bonus kom gubbarna från gavlegårdarna och installerade vår diskmaskin så jag behövde inte ens stå och diska efteråt.. underbart..

sen hämtade jag hem tösen och lockade hem henne med att säga att vi skulle äta nybakat bröd. när vi kom hem så sa hon "mamma, jag vill ha bröd med sylt på". så det här var alltså inte riktigt vad hon ville ha så jag lovade henne att vi skulle baka scones på kvällen. så till kvällis blev det scones med hallonsylt på..mums det också..



nu har tösen somnat och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. har nämligen läst ut min bok, Flickan som lekte med elden och jag orkar nog inte börja med den sista boken ikväll. Nåja, kanske det blir lite Kalle..

Imoron frissa..=) Jeee..

Sov en god natt allihop och Kram på er..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback