dags för lite uppdatering..

2009-09-15 @ 17:50:58

nåja, senast jag skrev så hadejag en spännande natt framför mig. det slutade med att den natten gick bra och natten efter det också men på tisdag morgon var det kört. då sa det plopp och vattnet gick.. nu vet jag definitivt vad vattenavgång är för någå..=) så det var bara att ringa till herr pappa och säga att han skulle packa pappas kappsäck och komma hem, ringa förlossningen och fråga om de ville ha in mig, ringa min underbara vän Johanna och säga att nu måste hon komma, ringa tösens underbara dagmamma och fråga om hon ville komma och hämta tösen, vilket hon också gjorde.. kan man ha en bättre dagmamma?? NEJ!!!

sen var det bara att åka in för att höra att jag ska läggas i dropp för att stoppa värkarna, ge mig lite kortison så babyns lungor skulle utvecklas.. efter det började väntande.. jag väntade i 63 timmar för att få börja göra någonting.. på sjukhuset.. suck.

men vid midnatt på torsdag var det bara att köra igång. höll på att jobba till 8.59 då vår nästa prinsessa föddes. en passligt stor tös för att klämma ut själv. men fy vad trött jag var. och när jag trodde att allt var över och bra så fick dom inte ut min moderkaka så det var bara att flyttas till operation och bli sövd.. och dessutom tappa en j***a massa blod. bläää..

   

men nu är jag i alla fall hemma på kvällarna och nätterna och minstingen är på sjukhuset. hon behöver litetid ännu att växa på sig före hon får komma hem. storasyster (den närmaste av dom) börjar bli lite otålig på att minstingen inte får komma hem, men det ordnar sig väl. man måste ju inte förstå allt när man är tre.

summan av kardemumman är i alla fall att jag nu är en mamma för två prinsessor och det känns så otroligt skönt. bara vi alla får vara hemma ännu så blir det bäst.

 

nu ska jag äta och sen blir det föräldramöte..

hej svej..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback